Glimek presenterar en musikvideo uppbyggd på ljudet av sina maskiner. Filmen är framtagen i ett kontrastrikt manér där ljussättningen skapar en känsla av det stora och industiella blandat med männsklig närvaro. Glimek vågar vara nära sin produkt och använda dess ljud. Varje del i brödlinjen skapar en helhet. En internationell varumärkesfilm utan ett ord. Där språket är musik.
Glimek
“We provide customized baking solutions, dough handling equipment systems and complete bread lines for professional baking businesses. We offer reliable technology with precision control and flexibility regarding weights and types of dough and also user-friendly design that gives baking professionals creative freedom at the lowest cost of ownership.”
Uppdrag
Övertyga distributörer över hela världen att Glimek är ett modernt företag med kompletta och robusta brödlinjer för industribagerier/större bagerier. Där varje detalj gör skilnad och skapar kvalité.
Lösning
Glimek presenterar The Line (REMIX). En musikvideo som visar hela brödlinjen och plockar upp
ljud från varje moment. Ljuden klipps ihop till kompletta takter och beats, som ger en mäktig och robust upplevelse. Mjuka inslag, som mänskliga händer eller arbetsmoment blandas med industriell känsla.