Smarteyes

Fashion eyeware
for everyone

Smarteyes är Sveriges snabbast växande optikkedja. Dragster är deras huvudbyrå. Arbetet innefattar därför allt från unika annonser, shop in shop och konceptualisering av nya kollektioner.

Dragster Kommunikation

Copywriter:
Niklas Hertzberg
niklashertzberg.myportfolio.com

 


En del av Alfons Åbergs lekfulla värld

Alfons Åbergs Kulturhus ligger i centrala Göteborg och är fyllt med aktiviteter för barn. Nu går optikkedjan Smarteyes in som ny huvudpartner med en egen del där barn kan lära sig om syn och glasögon på ett lekfullt sätt. 

29351851_1784230071597667_7929083554181360486_o29351851_1784230071597667_7929083554181360486_o
28827318_1784230061597668_3300252181316142801_o28827318_1784230061597668_3300252181316142801_o

Toppresultat för Smarteyesannons

”Det mest slående i resultatet är den höga observationen (64%) och originaliteten (61%) – utfallet på båda dessa frågor ligger bland de 10 bästa resultaten för helsidor som undersökts i Citypaketet sedan 2010!”

Så skriver Citypaketet efter en mätning av den här printannonsen, som vi har tagit fram tillsammans med Smarteyes. Kul när bra samarbeten ger så bra resultat.

1900x1200_smerteyes_11900x1200_smerteyes_1

Nova - Collection by Smarteyes

Nova är en kollektion som är inspirerad av rymden och allt som man inte kan röra vid. Den kännetecknas av sina lätta bågar och sina exklusiva material. Konceptet som togs fram inför plåtningen av stilleben hade fokus på lätthet. Bågarna plåtades svävandes vilket var en utmaning för både mig som AD och för fotografen. Vi had emånga diskusioner om hur vi skulle få till den svävande känslan utan att endast frlägga bilderna i efterhand. Med hjälp av fiskelinor, glasskivor och en väldigt skicklig fortograf fick vi fram ett strålande resultat.

VINTER 2016

Elegance - Collection by Smarteyes

Klassiska linjer, sobra färger och vackre silhuetter. Ett smycke för ansiktet. Det var detta som kännetecknade Elegence Collection. För att få fram dessa egenskaper i stilleben jobbade vi med enkelhet och elegans. Enkel rekvisita som höjde bågarnas detaljer och exklusivitet. 

VÅR 2016

el3el3

Non-Violence

Bågar i retrofärger. Former som påminner om 60-talet, men ändå har en nutida klang. En kollektion som verkligen håller en modern standard. Non-Violence är en kollektion som gjorts i 4 olika släpp de senaste åren. Det är ett samarbete med Non-violence där Smarteyes ger en viss summa till stiftelsen vid varje såld båge ur kollektionen. 

Vid släpp nummer 4 togs putsdukar fram som alla hade olika mönster tillverkade av Non-Violence Foundation. Vi ville visa på alla de olika sätt dessa kunde användas.

VÅR OCH VINTER 2016

SM_NV1SM_NV1